Sunday, January 8, 2012

Before and After Spaying or Castration

assalamualaikum & salam sejahtera,


alhamdulillah, servis kami semakin mendapat sambutan dari hari ke sehari. terima kasih sangat pada semua yang menyokong kami dan mempercayai servis/khidmat kami. kami amat2 menghargainya :)

saya ada sikit makluman nak bagitau di sini, promotion kami untuk vaksin dah berakhir ye. harga vaksin 4 in 1 adalah rm30... tidak termasuk ubat cacing. before ni masa promotion ubat cacing kami bagi F.O.C dengan vaksin kan..  this month dah back to normal ye kawan2 semua... :D

harga untuk pemandulan jantan dan betina masih macam biasa lagi... RM80 untuk betina dan rm60 untuk jantan. kalau sesiapa nak buat appointment untuk pemandulan, boleh call saya or husband ye!

just nak give a gentle reminder to you ols yang nak buat appointment, ada sedikit perkara yang perlu anda tahu before hantar si manja untuk operation ye...

i) Puasakan kucing anda at least 12 jam sebelum operation 
ii) Pastikan kucing anda tidak bunting (untuk betina sahaja. kalau tak pasti, boleh bawa straight je jumpa saya untuk pemeriksaan)
iii)Kucing adalah dalam keadaan yang sihat. (selera makan ok, tidak murung, tiada masalah kesihatan seperti selsema/demam)
iv)Kucing anda berumur 6 bulan ke atas. 
v) Kucing betina yang masih menyusukan anak (anak berumur bawah 3 bulan) tidak digalakkan untuk mandul



then selepas operation, uols kena make sure buat perkara2 ni ye ;)


i) Kurung kucing anda dalam sangkar (bukan lepas bebas dalam rumah walaupun still consider "kurung" dalam rumah) at least 1 week untuk elakkan suture breakdown or any unwanted complication happens.
ii) Elakkan kucing dari bermain di atas pasir untuk elak contamination dekat dissection area
iii) Kawal pemakanan/diet kucing anda. kucing yang dah operate ni tendency untuk obese adalah tinggi hokey... jangan bagi diorang gemok sangat... nanti datang complication yang lain pulak kan..syiannn die... :)


ok dah tu je nak cite arini.

kalau ada apa2 soalan, boleh call or sms or email saya ye.


Dr. Zue/Mr.Joe : 017-344 3385
Email : gingercatservices@yahoo.com

Have A Nice Day!

1 comment:

  1. sy ada kemusykilan, kalau nk spay kucing, wajib habiskan vaksin x?sy nk spay kucing, tp sb utk tunggu for next vaksin, it almost one year! its too long, takut2 kucing tu boleh beranak 2-3times.huhuhu..kemudian, dlm web english version, they said boleh start vaksin seawal 8weeks.adakah dimalaysia kita tak praktikkan sedemikian ya? terima kasih =)

    ReplyDelete